CRNO PA BELO

 

Dok ste se vi igrale lutkicama, ja sam morala sa četiri godine već znati Dream Team  Brazila iz  1962.

U mojim šiškama vrteli su se uvek posloženi po redu startna formacija ( 4-3-3)

Pele
Vava Garrincha
Zagallo Didi
Zito
N.Santos D.Santos
Mauro Zozimo
Gilmar

Ja sam odrasla na fudbalskom terenu, utakmice gledala iz prvog reda. U mojoj kući driblinzi i početni udarci, ofsajdi i kostobrani, gol-aut i indirekt bile su deo kućnog folklora. Tata je došao iz malog fudbalskog kluba iz Bosne, malo pikao za Partizan sa Jusufijem, Miladinović,Vasovićem i Galićem ( očigledno, ne dobro, da bi igrao u toj sjajnoj postavi). A onda su ga te 1965 pozvali u Split da đuska za Hajduk. Al“ ne lezi vraže, tu se isprsio moj đed i strah i trepet, čovek od poverenja Leke Rankovića.

-A kud bi ti sine?

-U Split

-A nećeš ga tamo igrati, ne zvao se ja Miloš.

I tako je i bilo. Otac je posle toga igrao samo za nižerazredne beogradske klubove.

Da bude ironija, tradica u mojoj porodici se ponovila. Još jedan Miloš, onaj moj blizanački par bio je prava čigra od deteta. Ja sam znala fudbalsku teoriju, a on je igrao fudbalsku čaroliju. Brz, okretan, maštovit. Njega smo od malih nogu kada bi pao mrak majka i ja uvlačile u kuću da ga otac ne vidi onako kaljavog i u modricama od fudbala i tuče zbog prve bubamare koju mu je tetka donela iz Švabije. Dete je samo travu i loptu imao pred očima. I kuda sa njima, logično u Partizan, rekao je otac. A otac se sluša bez pogovora. Otac uvek najbolje zna šta je činiti. A onda Partizanova škola fudbala i neka nova fudbalska nada. Pa mali je vanserijski talenat i ide sa reprezentacijom na svetsko prvenstvo pionira u Argentinu ( da bi shvatili značaj moram reći da pričam o Jugoslaviji). Al“ ne lezi vraže, ode moj otac pre tog najavljenog puta u školu da vidi ocene svog prvenca. Ode rekoh i vrati se snužden. Pa sa vrata priupita moga brata:

  • A je li sine, ti bi u Argentinu?
  • Pa na spisku sam oče
  • Jesi sine, al“ ti ocene ne dozvoljavaju…

I eto, samo da vidite kako se sudbine ponavljaju, jer je taj moj bolji deo blizanca ostao tada u Beogradu, očajan i razočaran i nikada više nije zaigrao sa takvim žarom u očima sa kojim je slamao srca fudbalskih gledalaca. Tada su došli nižerazredni klubovi..Obilić, Sinđelić, Jugopetrol…

A ondaK sam stupila na scenu ja, ekspert za teoriju fudbala, napadač koji je prema formaciji najistureniji igrač svoga tima kome je osnovni zadatak postići gol ( izvor: Vikipedija) i sopstveno dete da izbegnem istu sudbu kletu,  umesto na fudbal i travu  bacila u vodu. Al“ pošto je tradicija tradicija i ne treba je kvariti morao je mali biti u istom crno-belom timu. Tako mu je deda naložio..A deda kad“ kaže to je amin. Jer lopta je lopta i okrugla je, gde god je staviš. Al“ klub, klub je jedan i crno-beli je.partizan

P.S.

Samo mi jedna stvar nikad neće biti jasna što su mene kao mladu lepu zgodnu i nadasve šaramantnu đevojku vazda jurili fudbaleri Zvezde. To valjda zbog ravnoteže u svemiru..CCC

 

 

 

About danijelita

Prostorni planer po struci, a fajter, samuraj, žena & majka & kraljica po opredeljenju. Pišem da ne zaboravim.

4 responses to “CRNO PA BELO

  1. Zvezda, Zvezda.eeee 🙂

    Like

  2. Milan

    Te šesdesete godine prošlog veka bile su neverovatne. Svetsko prvenstvo u Čileu, posebno. A zbog jedne ovakve crno bele fotografije “Partizanovih beba” sam i počeo d anavijam za Partizan. Možda i zbog Milutina, dakako, Šoškića.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Dakraljic

književnost i srodne teme

Nemirne misli se poigravaju s umom...

Pišem ono što mi se mota po umu u trenutku kada naidje dama inspiracija

Lovac na sunce

Pesnik. Lovac na sunce. Distrofija bluz. Borac. Nemam prava na predaju i ne priznajem poraz.

toofnica

sreća kao inspiracija

Zevsova ćerka

A great WordPress.com site

Libertas Nova

Kreativnost je svuda oko nas...

Мој мали блог

"...И постоји један Божански језик.Саткан од шуштања лишћа,поја птица и жуборења таласа.Има мирисе Божански језик и боју.Бог тим језиком на молбу свакога молитвени одговор даје..."Анастазија-Владимир Мегре

Mandrak72's Blog

Bilo kojeg dana

Orbis Marketing

Orbis Marketing, The Smart Choice

Internal Flame

by Bubazlatica

Priče o rečima

Odakle dolaze, šta znače, i još mnogo toga

Anton The Fighter

Anton je misteriozni stranac zarobljen u telu dvadesetjednogodišnjaka. Mašta, proze, njegov život.

evoblogamoga

žica na ptici

