AVIONI,KAMIONI

05063
Dragoš, zvani Dragi, bio je oličenje pravog muškarčine. Zaista, kada natrčiš na takvu divnu vrstu muške sorte, postaneš više nego srećan.Postaneš nasmejan sunčan lik koji poskakuje u hodu i zanosi u desno. To zanošenje je posledica nakupljenih hormona sreće u levoj predkomori, a pomalo i u desnom zalisku srčanog mišića. To je specijalna sorta sa zavodljivom energijom hranjenom godinama iz večitih ženskih nada i setnih pogleda.
Zaboravih da kažem, Dragi je pilot plavog oka u kojem se kupa jutarnje nebo i širi vedrina prolećnog smiraja. Radi u poznatoj privatnoj firmi i sve novce od prodaje osigurača iz Kine troši na let. Nije to „ let iznad kukavičijeg gnezda“. To su pravi sportski letovi sa šaranjem neba i dizanjem ega. To ježenje kože od strasti i podilaženje žmaraca prilikom poletanja koštali su ga kao svetog Petra kajgana, ali on za novac nije mario.
Deda mu je u amanet ostavio taj ludi avijatičarski gen. Stari je bio prvi letač na supertajnom avionu L-12, koji je krajem šesdesetih godina prošlog veka na jednom od svojih letova volšebno nestao. Bio je to rutinski let. Rutinski i tajni Nešto je kažu u izveštaju krenulo po zlu, instrumenti na tabli su poludeli i deda se spasio iskakanjem iz aviona . Tako stoji, iskočio je, piše u pedantno vođenom zapisniku, negde oko Bosanskog Broda, a da se o njemu nakon tog katapultiranja ništa više nije saznalo. Posle njega, jedne prave pilotske veličine, ostala je traka tajno nabavljena sa snimkom buke, vibracije i dedinog ushićenog glasa i opisa neba. Bio je to jedan od onih retkih prolećnih dana sa velikom vidljivošću i neopisivom hrabrošću.

I kako se taj dedin gen duboko ulogorio u Dragoševu desnu podlakticu, terao ga je da uzleće i juri. Juri svoju avanturu života i onaj zaokret kada vazdušne struje oslabe i naprave idealan prostor za manevar. Dragi se osim letenja ložio i na glamurozne priče, lažljive ljude i statusne simbole.
Moj letač je tih dana, upoznao nekog čudnog lika iz Švajcarske. Zvao se Tarik. Sa njim je počeo da se sastaje sve češće. Beogradski klubovi, restorani, splavovi. Bili su u nekoj čudnoj, previše intimnoj, za mene i previše blisko poslovnoj vezi. Vezi u kojoj jedno drugog često tapšu po ramenima i nesvesno dodiruju. Druženje uz grleni osmeh i sijaset izgovorenih gluposti. Bio je to čudan poslovni odnos. Isuviše intime za mene, pomislila sam. A možda je ljubomora po sredi, pomislih. Dragoš i ja počeli smo sve ređe da se viđamo, ali njemu nije ništa nedostajalo. Novac je krenuo da pristiže sa svih strana, bio je skockan po poslednjoj modi, popularnost u beogradskom ataru kretala mu se do neslućenih visina. Njegov život bio je tako dobro organizovan i poslagan, kao najbolja dalmatinska panceta, red noćnog života, redovan let do Ulcinja, red čudnih poslovnih partnera.
U nedeljno jutro, mamurna od noćnog učenja, bacih pogled na jučerašnje novine koje su izgužvano ležale na stolu. Sa naslovne strane smešio mi se Dragoš.
Na njegovom nebu, oko kumulonimbusa, bilo je nevreme i pravo vreme da ja iskočim iz aviona. Njemu se bližio zatvor , a meni sloboda bez leta. Na kraju vazdušnog fronta, napravila sam zaokret, nasmejala se suncu i iskočila iz priče.

About danijelita

Prostorni planer po struci, a fajter, samuraj, žena & majka & kraljica po opredeljenju. Pišem da ne zaboravim.

5 responses to “AVIONI,KAMIONI

  1. Mudro napisano… To mi prvo pade na pamet 😉 🙂

    Like

  2. Ovo je baš mudroooooooooooooooo.. 😉 🙂 ❤ veruj mi 😉 ❤ Večeras razmišljam o Horoskopu koji mi brat napisao za 18 rođendan (QQ Ima tome još malo 30 godina )I tamo je pisalo da ću zarađivati pisanjem ,da sam neshvaćeni genije i da ću dobiti nasledstvo preko muža… Ništa od svega toga se nije ostvarilo.. Samo sam neshvaćena.. Neznam što ovo napisah.. Možda zato što sam razmišljala o tome.. haha..I umorna sam… Znam da sam nešto tela reći.. 😉 😛

    Like

  3. Može se reći da je pouka o Dragošu nama “Da ko visoko leti,nisko pada”. Ne znam da li bi moglo bolje od toga da se sroči.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Dakraljic

književnost i srodne teme

Nemirne misli se poigravaju s umom...

Pišem ono što mi se mota po umu u trenutku kada naidje dama inspiracija

Lovac na sunce

Pesnik. Lovac na sunce. Distrofija bluz. Borac. Nemam prava na predaju i ne priznajem poraz.

toofnica

sreća kao inspiracija

Zevsova ćerka

A great WordPress.com site

Libertas Nova

Kreativnost je svuda oko nas...

Мој мали блог

"...И постоји један Божански језик.Саткан од шуштања лишћа,поја птица и жуборења таласа.Има мирисе Божански језик и боју.Бог тим језиком на молбу свакога молитвени одговор даје..."Анастазија-Владимир Мегре

Mandrak72's Blog

Bilo kojeg dana

Orbis Marketing

Orbis Marketing, The Smart Choice

Internal Flame

by Bubazlatica

Priče o rečima

Odakle dolaze, šta znače, i još mnogo toga

Anton The Fighter

Anton je misteriozni stranac zarobljen u telu dvadesetjednogodišnjaka. Mašta, proze, njegov život.

evoblogamoga

žica na ptici

