ŠtA bi PušKin RekAO

15072

Ni danas se ne sećam baš kristalno jasno, kako je ovaj omanji plavušan sa isto takvim svetlim očima i prćastim nosom uspeo da uđe u moj videokrug i na promociji moldavskih vina u nekom novootvorenom restoranu odigra besprekorno kazačok. I nisam sigurna da li je vino te večeri odigrala presudnu ulogu, ali znam da je zabavljanje sa tim moldavskim tajkunom bilo slično hodanju po žici . Boravio je već desetak godina u Srbiji i solidno znao jezik. Posao mu je sjajno išao. Velike pare zaradio je kupovinom jedne srpske šećerane za male pare, da bi je posle par meseci prodao dalje, a razliku u ceni investirao u kupovinu neke druge propadajuće srpske uljare. Posle sedam dana bila sam kuvana i barena za jednu veliku pravoslavnu svadbu.Toliko sam detaljno planirala život u dvoje, da sam i imena deci nadenula. Imena, plave okrugle oči i prćaste noseve, sve su dobili u mojim planovima. Prolećni obilazak Moskve i kolekciju babuški na belom polici u dnevnoj sobi. I taj opis sam skrojila. Budući, tako sam ga oslovljavala, budući je bio pravi šmeker.Umeo je najače da grli. Priredjivao mi je nezaboravne večeri i kuvao samo za mene boršč. Umeo je tako lepo da recituje Majakovskog da ti srce stane od nijansi ljubavi. …

Флоты — и то стекаются в гавани. Поезд — и то к вокзалу гонит. Ну а меня к тебе и подавней — я же люблю!— тянет и клонит. Скупой спускается пушкинский рыцарь подвалом своим любоваться и рыться. Так я к тебе возвращаюсь, любимая. Мое это сердце, …

Zbog tog umekšanog suglasnika koji se tako čulno promiče kao neki slabašan glas J, zaljubila sam se u lepote ruske stepe. Sa njim sam zavolela večernje rituale ispijanja vina i kao kraljica Elizabeta navukla se na najbolje moldavsko vino- Negru de Purcari. Dok bi radio stoj na glavi i plakao kao malo dete na umekšanom srpskom pričao je priču o nekim velikim dečijim crnim očima u Avganistanu. Niz čelo bi mu sa suzama tekla imena njegovih ratnih drugova. Pa bi sa njim spominjala i Vladimira i Aljošu i nekog sirotog plašljivog Serjožu i nekog mutavog Fjodora. Pored njega sam znala celokupnu političku situaciju u svim nekadašnjim sovjetskim zemljama. Jela kavijar. Nabacila sumnju u praćenje njegove ili možda moje državna bezbednost. Brza kola sa zatamnjenim staklima, kola bez tablica, vreme bez broja. Toliko sam se uvaljala u osećaje, njega pored mene,da sam počela noćima bez punog meseca da sanjam. I nisam sanjala ljude, sanjala sam drveće i vodu i mirise. Mirise cimeta i limuna i grožđa. Vremenom ga je bilo sve manje. Odsustvo je obrazlagao poslom koji traži celog njega. Često je odlazio bez reči i pojavljivao se isto tako naglo, kao da se taj čudni protok vremena nije ni odigrao. Kada je zauvek otišao, više nisam mešala Breznjeva,Gorbačova i Putina…bili su mi svi isti. Kada je otišao još više sam zavolela Puškinovu Tatjanu.

About danijelita

Prostorni planer po struci, a fajter, samuraj, žena & majka & kraljica po opredeljenju. Pišem da ne zaboravim.

Leave a Reply

jelenadilber

Tragač za zrnom dobra

My corner

Isječci moje životne filozofije, plodovi moje inspiracije, eksplozija mojih misli.

Dakraljic

književnost i srodne teme

Nemirne misli se poigravaju s umom...

Pišem ono što mi se mota po umu u trenutku kada naidje dama inspiracija

Lovac na sunce

Pesnik. Lovac na sunce. Distrofija bluz. Borac. Nemam prava na predaju i ne priznajem poraz.

toofnica

sreća kao inspiracija

Zevsova ćerka

A great WordPress.com site

Libertas Nova

Kreativnost je svuda oko nas...

Уместо дневника ...

"...И постоји један Божански језик.Саткан од шуштања лишћа,поја птица и жуборења таласа.Има мирисе Божански језик и боју.Бог тим језиком на молбу свакога молитвени одговор даје..."Анастазија-Владимир Мегре

Mandrak72's Blog

Bilo kojeg dana

Orbis Marketing

Orbis Marketing, The Smart Choice

Internal Flame

by Bubazlatica

